Vargas, E. G., Chiappe, A., & Durand, J. (2024). Reshaping education in the era of artificial intelligence: insights from Situated Learning related literature. Journal of Social Studies Education Research, 15(2), 1-28.
Pita Carranza, María B. y Durand, Julio C. (2018). Llevando un poco de luz a las cavernas universitarias… Debate Universitario, Vol. 6 No 12, Junio 2018: 23-40.
Daura, F. T. y Durand, J. C. (2018). What role do I play in my learning? A study on the academic engagement of higher-education students. European Journal of Education, [S.I.], vol.1, n.3, September-December: 53-67. http://journals.euser.org/files/articles/ejed_v1_i3_18/Daura.pdf DOI: http://dx.doi.org/10.26417/ejed.v1i3.p53-67
Daura, F. T. y Durand, J. C. (2018). ¿Cuán involucrado estoy? Un estudio exploratorio sobre el compromiso académico y la orientación temporal en estudiantes argentinos. Revista Panamericana de Pedagogía: Saberes y Quehaceres del Pedagogo, 26: 73-95.
Durand, J. C. (2015). “Ciudadanos educados y comprometidos”. Boletín de la Academia Nacional de Educación, 2015, Nro. 100: 131-142.
Fernandez Hileman, M. R., Corengia, A. y Durand, J. C. (2014). “Deserción y retención universitaria: Una discusión bibliográfica”. Pensando Psicología, 2014, 10 (17): 85-96. Con doi: http://dx.doi.org/10.16925/pe.v10i17.787